Retur- och återbetalningspolicy
Avbokning
Vi erbjuder omedelbar avbeställning upp till 24 timmar efter köpet – så om du ångrar dig inom den tiden – skicka ett e-postmeddelande till info@primdog.se ange ditt ordernummer, så avbeställer vi ordern och återbetalar hela beloppet så snart vi har fått din begäran. Efter 24 timmar är avbeställningar inte längre möjliga eftersom din beställning redan har skickats till vårt leveranscenter.
Avkastning
Om du inte är helt nöjd med ditt köp har du rätt att returnera din(a) vara(r) inom 30 dagar från leverans. Du kan öppna paketet och kontrollera innehållet. Vi accepterar dock endast retur av helt oanvända varor i nyskick, inklusive all originalförpackning. Vänligen kontakta oss innan du skickar tillbaka varan. Primdog.se ansvarar inte för returer som skickas utan godkännande. För att gå vidare med en returbegäran, vänligen maila info@primdog.se med ditt ordernummer och de varor du vill returnera.
Alla returer måste inkludera originalfakturan eller en anteckning som hänvisar till ditt fullständiga namn, den e-postadress du angav i beställningen och order-ID.
Om vi upptäcker att produkten inte har returnerats till oss i fullt originalskick förbehåller vi oss rätten att neka återbetalning av produkten, eller så kommer värdet av skadan att dras av från ditt återbetalningsbelopp.
Returer ska skickas till följande adress:
Wolbromska 18/1b Wroclaw 53-148 Polen
Skicka INTE tillbaka ditt köp till tillverkaren.
Observera att du är ansvarig för att betala kostnaden för returförsändelser. Fraktkostnaden är inte återbetalningsbar.
Alla returer ska skickas med en spårbar metod. För din säkerhet, se till att ange spårningsnumret för ditt returporto till oss och behåll beviset på försändelsen. Primdog.se ansvarar inte för förlorade returpaket utan spårningsnummer.
När vi har mottagit dina produkter återbetalas det totala beloppet för de returnerade varorna till den ursprungliga betalningsformen. Det kan ta upp till 14 arbetsdagar innan återbetalningen syns på ditt kontoutdrag. Ingen återbetalning kommer att utfärdas förrän varorna har mottagits och inspekterats av oss.
Skadade/felaktiga föremål
Vid mottagandet av din beställning bör du kontrollera alla artiklar för att säkerställa att de är i gott skick. Om en vara som du har fått verkar vara skadad eller defekt, vänligen maila oss inom 5 dagar efter att du har mottagit din beställning. Bifoga ett foto eller en video av varan där skadan eller bristerna syns tydligt. Beskriv skadan kortfattat och vidarebefordra beskrivningen och fotot/fotona tillsammans med ditt ordernummer till oss på info@primdog.se.
Vi kommer att granska ärendet och ordna med en ersättning eller återbetalning. Reklamationen gäller inte när vi inte kan hitta några fel på produkten eller när kunden själv har orsakat skadan, till exempel normalt slitage och handhavandefel.
Garanti
Garantin gäller endast i sällsynta fall när det föreligger ett tillverkningsfel. Den täcker inte allmänt slitage, skador som orsakats av olyckor, felaktig användning eller försummelse.
Utbyten
Tyvärr erbjuder vi inte möjligheten att byta ut produkter för tillfället. Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du vill byta ut något mot en annan färg eller storlek behandlar vi det som en retur. Om något inte fungerade, vänligen maila info@primdog.se för ytterligare hjälp.