Fraktpolicy
Vi vet att du inte kan vänta med att få dina nya livsförändrande föremål – och du behöver inte vänta länge!
Vi skickar med pålitliga partners. Lär dig allt du behöver från punkterna nedan!
Hanteringstid
Alla beställningar behandlas inom 2-3 arbetsdagar. Beställningar skickas eller levereras inte på helger eller helgdagar.
Om vi har en hög ordervolym kan leveranserna försenas med några dagar. Vänligen räkna med ytterligare dagar i transit för leverans. Om det blir en betydande försening i leveransen av din beställning kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.
Leveranspolicy
Primdog.se erbjuder fri frakt på alla kunders beställningar. Vi använder uppfyllandepunkterna i Irland och Kina för att garantera den kortaste leveranstiden. Den beräknade leveranstiden är 3-10 dagar.
Vi skickar alltid beställningen från närmaste lager i Irland med Fastway, An Post posttjänst, men om de beställda varorna för närvarande inte finns i lager i Irland, kommer vi att leverera dem från vårt lager i Kina. Då är den beräknade leveranstiden 9-21 dagar.
Observera att leveranstiden kan vara fördröjd på röda dagar och helgdagar på grund av högt tryck hos rederierna.
Leveransbekräftelse & Orderspårning
Du kommer att få en leveransbekräftelse via e-post när din beställning har skickats och den innehåller ditt/dina spårningsnummer. Spårningsnumret kommer att vara aktivt inom 48 timmar.
Tullar, avgifter och skatter
Primdog.se ansvarar inte för eventuella tullar och skatter som tillämpas på din beställning. Alla avgifter som tas ut under eller efter leverans är kundens ansvar (tariffer, skatter etc.).
Skadestånd
Om du fick din beställning skadad eller defekta föremål, vänligen kontakta oss senast 5 dagar efter mottagandet av paketet. Inkludera bilden där skadorna eller bristerna ses tydligt. Beskriv skadorna och skicka beskrivningen och fotot/bilderna till info@primdog.se. Vi kommer att granska ärendet och skicka en ersättning för den skadade artikeln till dig eller utfärda en återbetalning. Spara allt förpackningsmaterial och skadade varor innan du lämnar in ett krav.
Borttappade paket
Vi vill uppmärksamma er på att borttappade paket är en extremt ovanlig situation i vårt företag. Vi har bara haft ett par fall av förlorade beställningar under alla år av vår framgångsrika butiksdrift.
Beställningar som är försenade i 60 dagar betraktas som förlorade. Alla ”förlorade beställningar” är fullt återbetalningsbara. Se vår återbetalningspolicy för ytterligare instruktioner om hur du rapporterar detta fall och får en återbetalning.
Returpolicy
Vår återbetalningspolicy innehåller detaljerad information om alternativ och förfaranden för att returnera din beställning.