Vanliga Frågor
F: Var kan jag ställa frågor om produkter och tjänster?
S: Du kan lämna ett röstmeddelande genom att ringa +46766923506 eller skicka ett e-postmeddelande till info@primdog.se. Vi svarar på alla kundförfrågningar inom 24 timmar på arbetsdagar.
F: Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
S: Vi accepterar betalningar med PayPal, Visa, MasterCard och American Express.
F: Hur gör jag en betalning?
S: Välj de varor du vill köpa och lägg dem i kundvagnen. Kontrollera innehållet i kundvagnen innan du går vidare till nästa steg. Fyll i de obligatoriska fälten med den information som gör det möjligt för oss att leverera din beställning till dig. Välj betalningssätt, ange betalningsuppgifter och bekräfta köpet. Du kommer att få ett automatiserat e-postmeddelande som bekräftar din beställning och som innehåller viktig information om den. Spara detta e-postmeddelande för framtida referens tills du får ditt paket.
F: Varför nekas min betalning?
S: Om din betalning ständigt nekas, kontrollera att du har angett dina betalningsuppgifter korrekt som de står på ditt kort. Om problemet kvarstår ska du kontakta den bank som utfärdat ditt betalkort för att ta reda på orsaken till att betalningen nekas.
F: Hur lång tid tar det att behandla beställningen?
S: Din beställning behandlas och skickas inom 2-3 arbetsdagar.
F: Hur kan jag ändra en beställning?
S: Kontakta Oss så snart du märker ett fel i din beställning. Det är gratis att ändra adressnamnet eller andra parametrar för en beställning som ännu inte har skickats. I annat fall kan en avgift tillkomma.
F: När får jag min beställning?
S: Beställningar är lika unika som våra fyrbenta vänner. Det tar olika lång tid att behandla olika beställningar och leveranstiden beror till stor del på var du befinner dig. Du kan läsa mer på vår sida om Leveranspolicy.
F: Kan jag avbryta min beställning?
S: Ja, du kan avbryta din beställning inom 24 timmar efter att den har lagts.
F: Hur kan jag spåra min beställning?
S: Ange ditt beställningsnummer och din e-postadress på vår sida Spåra Din Beställning för att ta reda på vad som händer med ditt paket.
F: Vilka leveransmetoder erbjuder ni?
S: Vi erbjuder gratis frakt över hela världen på alla beställningar med den vanliga posttjänsten. Mer information om leveransmetoder finns här.
F: Var skickar ni från?
S: Våra leveranscentraler finns i Sverige och Kina.
F: Vad händer om föremålen i mitt paket är skadade?
S: Vi uppmanar dig att rapportera skadade och defekta varor senast 5 dagar efter att du har mottagit paketet. Bifoga en bild som tydligt visar skadorna eller bristerna. Beskriv skadorna och vidarebefordra beskrivningen och fotot/bilderna till info@primdog.se. Vi kommer att granska fallet och skicka om din beställning eller betala tillbaka pengarna. Du behöver inte skicka tillbaka skadade produkter.
F: Mitt paket har gått förlorat. Vad ska jag göra?
S: Först och främst måste du försäkra dig om att paketet verkligen har gått förlorat. Beställningen anses vara förlorad om:
- Det har gått mer än 60 dagar sedan leveransbekräftelsen;
- Ditt paket innehöll endast en del av de beställda varorna;
- Din beställning har status ”ej uppfylld”;
- Din orderstatus är ”levererad”, men du har aldrig fått ditt paket.
I något av ovanstående fall ska du kontakta vår kundtjänst med ditt beställningsnummer, datum och en beskrivning av vad som hände. Observera att alla förlorade beställningar återbetalas helt och hållet.
Din beställning går inte förlorad i följande fall:
- Den har levererats till en felaktig adress; den kommer då att returneras till PrimDog och skickas på nytt till dig (den part som är ansvarig för felet kommer att stå för fraktkostnaderna).
- Din beställning är i tullen och du måste betala tullklareringsavgifterna till tullmyndigheten för att få ditt paket. Vi kan inte påskynda tullklareringen eller underlätta betalningen av avgifterna.
F: Vad händer om min beställning har stulits?
S: Om du har anledning att misstänka att ditt paket har stulits (t.ex. om din beställning har statusen ”Levererad” men du aldrig har fått den) måste du vänta i 5 dagar. Under den tiden kan statusen ändras, eller så kan ett felaktigt levererat paket returneras till avsändaren.
Om detta inte sker måste du göra en polisanmälan inom fem dagar efter statusuppdateringen. Skicka en kopia av polisrapporten och det tilldelade polisrapportnumret till oss så att vi kan granska ditt ärende. Att förfalska rapporter får rättsliga konsekvenser.
Genom att gå in på, köpa från eller använda någon del av webbplatsen primdog.se godkänner du all information som anges på denna sida med vanliga frågor och svar samt vår policy.